Merkidentiteit | Logo Design | Brand Concept | Beeld concept | Art Directie

De kleine prins

In een ver, ver verleden heb ik ooit voor Maarten Tromp, nu directeur van Ariane de Ranitz, school voor speciaal onderwijs,  een zeer gecompliceerd veranderproces gevisualiseerd en gecomprimeerd tot een éénvoudige visual. Jaren later, en nog steeds diep, diep onder de indruk van mijn analytisch en conceptueel denkvermogen;) kregen we een verzoek binnen. Of we een voorstel wilde doen voor de rebranding van De Kleine Prins onderwijsgroep. 

De Kleine Prins is een stichting en vormt het bestuur voor een zevental scholen en colleges in het speciaal onderwijs. Onze visie én aanpak om éérst de identiteit in kaart te brengen en de methodiek die ik hiervoor gebruik die paste heel goed.

Want zeven scholen én een stichting en die dan op een lijn krijgen is best een uitdaging. Maar daar komt de kracht van de 23plusone methode mooi om de hoek.

Met een groep van zo’n 30 personen zijn we aan de slag gegaan. Drijfveren en visie op papier. Discussiëren met elkaar, verfijnen en aanscherpen. Een mooie dag.

Met al deze input ben ik aan de slag gegaan en heb ik de drie merkpijlers uitgeschreven. En vanuit hier (samen met GSTALT) de vertaalslag gemaakt naar de visuele identiteit. 

De scholen kregen hun eigen “originele” namen weer terug. De Kleine Prins werd voor de stichting nog wel gebruikt maar dan als afkorting. Vanuit de kern, ieder zijn eigen identiteit én het mooie… ieder kon zo ook haar eigen kleurenpallet kiezen. 

Zo herrees, heel herkenbaar de DKP groep met haar fantastische scholen en colleges.

En wat heb jij gedaan?
Ik verzorgde de merkidentiteit sessies, schreef het merk uit, bedacht de merknaam- en concept en verzorgde de art directie op het logo, brand concept en brand design welke gerealiseerd is door GSTALT.