Merkidentiteit | Logo Design | Brand Concept | Art Directie

Hardeveld

Als 4e generatie is het niet altijd makkelijk om je eigen weg te vinden in de onderneming. Daar liepen Bas & Jantine ook tegen aan. Jac. van Hardeveld is een begrip in Veenendaal en omgeving. En waar overgrootvader begon met een kunsthandel en opa deze voortzette in een boekhandel, transformeerde vader deze naar een kantoorvakhandel. Maar tijden én interesses veranderen. 

Na strategische sessies werd het duidelijk en kwamen dromen van de nieuwe generatie naar boven. Er kwam een koerswisseling naar projectinrichting en ergonomie. Met de geruststelling dat elke generatie haar eigen keuzes maakte.

Passend bij deze nieuwe koers opperde ik voor een belevingscentrum waar nieuwe trends in kantoorinrichting ervaren konden worden, maar ook als een hub/ experience lab functionerende plek. 

Een plek waar architecten, interieuradviseurs, 3d tekenaars en ergonomisten samen kunnen werken aan projecten. Het nieuwe pand bood deze faciliteit en is nu helemaal operationeel. 

Het logo en de huisstijl mocht daarmee ook op de schop. Tijd voor een nieuwe uitstaling, een nieuw merk! De naam werd nu ook wat korter en hiermee krachtiger. Het logo is, vind ik zelf dan, zo’n lekker puzzeltje geworden. De H en de V vormen ook de IV van de vierde generatie die aan het roer staat. Dat vonden Bas & Jantine ook wel briljant. Daarmee was de nieuwe koerst bezegeld en gaat de 4e generatie op avontuur. 

Over Hardeveld
Vanuit onze passie voor werkplek- en projectinrichting en een gezonde leefstijl geloven wij dat je met inspirerende en vitale werkomgeving het optimale uit je medewerkers of team kunt halen. Wij vinden het belangrijk dat een werkomgeving een plek is waar mensen zich thuis voelen, elkaar kunnen ontmoeten, van elkaar kunnen leren, taakgericht kunnen werken en kunnen samenwerken. Een werkomgeving die stimuleert tot creativiteit, beweging en een ontspannen werkhouding. Dit alles zie je terug in ons eigen, unieke inspiratiehuis waar wij zelf ook werken.

Kijk op: www.bijhardeveld.nl

En wat heb jij gedaan?
Ik verzorgde de merkidentiteit- en strategische sessies, ontwierp het logo en verzorgde de art directie op het brand concept en brand design welke gerealiseerd is door GSTALT.