Lambert
van den Bosch
Afscheid nemen van het oude en overeenstemming vinden over het nieuwe is somes een ingewikkeld proces. Ik denk dat deze reBranding het langste traject ooit is geweest van alle trajecten waar ik bij betrokken ben geweest. Maarrr het resultaat is (uiteraard) top;) Niet dat een lang proces erg is, want binnen een familliebedrijf liggen veranderingen gewoon gevoeliger.
Niels, net als zijn vader en opa en overgroot vader, begaafd en opgegroeid binnen het bedrijf, staat nu (als 4e generatie) aan het roer. En de verandering qua uitstraling mocht ook wel, deze was verouderd en paste niet meer.
Samen met zijn vader, die uiteraard nog nauw betrokken was bij het bedrijf gingen we opzoek naar woorden die de identiteit omschreven.
Dan de visuele vertaling, een nieuw logo die precies mag uitstralen waar ze voor staan. Diversiteit in aanbod, familiebedrijf, goed geregeld en krachtig. Na verschillende voorstellen op de wens om het oude familiewapen te behouden en te vernieuwen, begonnen we met een schone lei. Dat was nodig. Nu helemaal fris, helemaal passend en helemaal nieuw. Daat staat ie dan. Beide generaties blij! Nu lekker verder bouwen.


Over Lambert van den Bosch
Producent en importeur van een compleet assortiment hout-en MDF producten in de meest uiteenlopende varianten voor de professionele markt (groothandel) in Nederland.
Door de continue specialisatie, flexibiliteit en hoge kwaliteitseisen die wij elke dag nastreven is Lambert van den Bosch een toonaangevend familiebedrijf in de internationale houtwereld. Bij ons staan kwaliteit, betrouwbaarheid, continuïteit en veiligheid hoog in het vaandel. Al meer dan 110 jaar.
Kijk op: www.LvdB.com
En wat heb jij gedaan?
Ik verzorgde de merkidentiteit sessie, schreef het merk uit, ontwierp het logo en verzorgde de art directie op het brand concept en brand design welke gerealiseerd is door GSTALT.