Merkidentiteit | Logo Design | Brand Concept | Beeld concept | Art Directie

Nieman Groep

Met de groei van Nieman Raadgevende Ingenieurs en de verschillende dochterondernemingen die gestart of overgenomen werden, is strategisch de Nieman Groep “erboven” gezet.

Samen met oprichters Henk en Marc dook ik met de merkidentiteitsessie dieper de groep en haar identiteit in. Zoeken, graven, filteren en aanscherpen. Maar dan staat het er, het verhaal in 3 stevige pijlers. 

Een groep gericht op talent met een trekkende en een verbindende rol.

Vanuit de merkidentiteit is GSTALT aan de slag gegaan voor de ontwikkeling van het Brand Concept. Samen hebben we, naar mijn mening, écht een heel mooi en passend design opgeleverd. Het voelde direct goed, groots, solide, professioneel en passend bij de dochterondernemingen.

Met de grafische elementen wordt het landschap en de samenleving gesymboliseerd. Het geheel heeft een levendige, dynamische uitstraling. Vol energie. Niet voor niks: Koplopers in vooruitgang!

Over de Nieman Groep
Wij zijn een collectief van specialistische ondernemingen met een heldere positie binnen de cirkel van kennisontwikkeling, toepassing en innovatie. Samen maken wij gebouwen en hun omgeving beter: veilig, duurzaam en comfortabel. Dit vraagt om nieuwe inzichten, oplossingen en soms om integrale samenwerking. 

Wij zijn gedreven om impact te hebben. Ieder met een helder doel, een afgebakende rol en een gezamenlijke missie. Samen voor een betere leefomgeving.

Kijk op: www.niemangroep.nl

En wat heb jij gedaan?
Ik verzorgde de merkidentiteit sessies, schreef het merk uit, werkte aan de positionering en verzorgde de art directie op het logo, brand concept en brand design welke gerealiseerd is door GSTALT.